Az oroszok már a gyógyszállodában vannak!

XXXI. OTDK, Fizika, Földtudományok és Matematika Szekció, Turizmus II. tagozat

Helyezés: 1

Nevező intézmény: Kodolányi János Főiskola

A pályamunka szerzője: Juhász Nóra
Szak: Turizmus-vendéglátás szak, Képzés típusa: BA, Intézmény: Kodolányi János Főiskola, Kar: \N


Témavezető:
Dr. Michalkó Gábor - e. tanár, Kodolányi János Főiskola \N


Oroszország a világ harmadik legjelentősebben fejlődő országa, így érthető, hogy az elmúlt évben 32%-os növekedést produkált az orosz kiutazó forgalom. Az átlagos orosz turista jó anyagi körülmények között él, jellemzően minimum kétszer utazik egy évben. Az egyik mindenféleképpen tengerpart, ahol sokat süt a nap és nem kell vízum. A második utazást európai országba tervezi.

Magyarország az egészségturizmussal tudott betörni az orosz piacra, amely elsősorban a termálvízre épül. Három olyan régió van, amelyet erősen preferálnak az ide érkező orosz vendégek. Ezek Budapest, a balatoni régió Hévízzel és környékével, valamint az Észak-Alföldi régió. Vendégeink általában 4 éjszakát maradnak, és ez idő alatt kétszeresét költik, mint egy áltagos európai utazó.

Azért állunk érdeklődésük középpontjában, mert a privatizációs politika kapcsán az országban a régi hagyománynak örvendő spák minősége leromlott, és ezt nem követte az árak csökkenése. Országunk népszerűsége a földrajzi közelségben, valamint a könnyen megszerezhető magyar vízumban rejlik. Továbbá megfelelőek a klimatikus adottságaink is ahhoz, hogy egyre hosszabban töltsék nálunk az Újévi ünnepkörhöz kapcsolódó szabadságukat. Természetesen hiányosságaink is vannak, amelyek a közlekedési összeköttetésben és a nyelvi nehézségekben keresendőek.

A magyar gyógy- és wellness szállodák minőségi szolgáltatásai is részét képezik kínálatunknak. Honlapjaikon megjelenő orosz nyelvű információk alapján elmondható, hogy ezen a területen fejlődésre van szükség, hiszen nincs összhangban a magyar piac és a Klub Vengria kínálata.

Az orosz utazó közönségben még sok lehetőség rejlik, hiszen hatalmas országról és egyre több potenciális vendégről beszélhetünk. Egyre szélesebb körű szolgáltatásokat fognak igényelni, ezért bővíteni kell kínálatunkat, ha versenyben akarunk maradni Kelet-Közép Európa országaival szemben.